måndag 14 mars 2011

Tillbaka till verkligheten

Efter att ha varit sjuk och varit i skolan en dag under en två veckors period, återvände jag idag till en jobbig verklighet. Hade en danslektion mellan 9.00 och 12.00, låter inte så jobbigt. Men det var efter skolan som det jobbiga började, vi har nämligen en massa gruppuppgifter. Under lunchen satte jag mig med rörelsegruppen och under tiden vi åt så planerade vi inför rörelseexaminationen som är nästa vecka. Vi är näst intill klara, ska bara testa lektionen med redskap och så. Träff med rörelsegruppen blir det igen på onsdag efter skolan.
När vi hade planerat färdigt i rörelsegruppen blev det en träff med dansgruppen där vi planerade hur vi ska lägga upp en lektion i dans plus att vi letade efter bra musik att använda sig utav när man ska göra exempelvis hoppsasteg, galopp, springa, rulla, snurra osv. Tog ett litet tag men när det var klart så blev det en kort paus för att vänta in lite andra människor, för efter träffen med dansgruppen så skulle jag träffa engelskagruppen. Vi planerade hur man kan göra en lektion i engelska utefter en hemsida som vi hittat online. Som tur var hade två tjejer ett grundkoncept som vi jobba vidare med. När vi tillsist var klara och vi hade delat upp vem som säger vad på redovisningen som ska ske i morgon begav vi oss hemåt. Jag var hemma halv sex, så det blev att görs i ordning mat innan det var på tiden att jag började plugga. Lyssnade på ett radioprogram ifrån USA som ska diskuteras i morgon och läste sedan två kapitel i en bok. I morgon ska jag åka till universitet på morgonen för att träffa studiegruppen och vi ska då diskutera sidorna jag läste idag och planera hur vi ska redovisa detta inför klassen på musiklektionen på onsdag.

Just nu känns det som om det är kaos i hjärnan. Följande saker ska göras inom två veckor:
* Engelska redovisning - planera en lektion efter en hemsida
* Redovisa en bok på musiken i studiegruppen
* Planera en musikstund och redovisa inför klassen
* Rörelseexamination - leda ett rörelsepass med elever i grupp
* Reflektera och skriv om hur rörelseexaminationen gick
* Dansuppgift - planera en lektion och ha dansstund
* Reflektera över hur dansexaminationen gick
* Skapa en cd-skiva med musik att använda sig av i dansen.
* Dramaexamination i grupp
* Hitta en plats att få göra temagestaltning på! Kontakta skolor.
* Muntlig tenta i engelskan
* Skriftlig tenta i engelskan

Sen har jag säkert missat någonting för känner mig rätt snurrig i bollen just nu. För mycket olika grupper att jobba i med uppgifter som ska lämnas in samtidigt. För många människor att ta hänsyn till när man ska försöka hitta tid att träffas på. Sen blir det inte bättre när lärarna ändrar i schemat, litteraturstudiedagarna tas bort för att tränga in någonting annat. Förvirrande. Blev lite panik när man tittade i kalendern förut och var tvungen att pressa in mer saker i ett redan fullspäckat schemat. Längtar till helgen så man får lite tid att andas och ta tag i pluggandet som ska ske på egen hand. Nu klagar jag mycket, jag vet. Men ibland måste man få ur sig sånt. Blev bara mycket på lite tid, särskilt när vi får uppgifterna nu.

Välkommen tillbaka till verkligheten!

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar