söndag 13 mars 2011

Minnen

När jag kommer hem till Hagfors efter att ha tillbringat en tid i Karlstad så blir jag alltid lika förvånad. Jag glömmer nämligen bort att man i Hagfors river allting! Stället där jag tillbringade mina första år i skolan är ett minne blott. Känns lite sorgligt när de river alla husen. Antar att de snart river skolan där jag gick i mellanstadiet också. Allting blir bar mark och snart dör minnena ut. När jag har haft möjligheten så kikade jag in i fönstren på skolan, bara för att väcka gamla minnen till liv - den möjligheten finns inte längre. När man själv får barn och de undrar var jag gick i skolan som barn då kommer de bara få se en plats utan hus. Sorgligt. Om det nu inte byggs någonting annat på den platsen, det vet man ju aldrig.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar