torsdag 17 mars 2011

Föreläsning

Idag var vi på en föreläsning med Pål Hollender även kallad Robinson-Pål. I vilket fall som helst tyckte jag föreläsningen var värdelös. Jag ska bli lärare och de konstverk han visade oss i form av olika filmer gav mig ingenting. Förstår att han är ute efter att provocera men frågan är varför? Känns mest som om han gör det för att han själv ska bli road av det. Jag personligen hade uppskattat om jag kunde fått ta del av en föreläsning där jag får ut någonting, hur jag kan använda mig av teknik, media osv i skolan. Det ger mig mer. Med tanke på hur mycket vi har att göra just nu, så känns det inte som om jag borde ha prioriterat föreläsningen, borde istället ha pluggar, planerat och fixat lite andra saker.
Sen ansåg jag att en del saker var lite väl groteska för min smak. Han visade ett videoklipp där han borrar sig själv i näsan, usch. Jag gillar verkligen inte sånt, mår nästan lite dåligt. Nej bättre föreläsningar med inriktning på oss lärare, på hur vi kan använda oss av det estetiska. Jag läser inte till lärare för att jag vill slösa bort min tid på föreläsningar som inte ger mig någonting. Kanske är jag som är konstig, för mina klasskompisar gillade föreläsningen. Jag kanske inte fattade hur jag skulle koppla det till undervisningen, eller så tyckte de att föreläsningen var bra för att de tyckte den var underhållande. Jag vet inte riktigt. Jag tyckte mest den var jobbig, ville helst där ifrån. Har varit på sämre föreläsningar, är inte det att den var urkass, men när man tar studielån vill jag att det ska ge mig någonting jag har användning av i mitt yrke. Jag kan ju inte gå in i klassrummet och provocera eleverna på samma sätt som han provocerar människor runtomkring sig.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar