onsdag 16 mars 2011

Ägg på dunk

När jag och mamma var och handlade i söndags upptäckte vi en nyhet vid äggen, nämligen ägg på dunk. Idag kan man alltså köpa äggvita i en plastdunk eller äggula i en plastdunk. Vad ska man tycka om det egentligen, smart eller enbart onödigt? Och säg att man köper en dunk med äggvita, hur stor mängd representerar äggvitan från ett ägg. Känns som om det kan vara krångligt att baka från ett recept, för om man behöver äggula från 3 ägg till ett recept, så känns det som om det krånglar till det lite om det ligger i en stor plastdunk. Jag skulle tycka att det var svårt att få till rätt mängd. Däremot kan jag tänka mig att det är bra med såna saker om man äter mycket stekt ägg bestående av enbart äggvita. Men vad vet jag? Jag föredrar nog riktiga ägg, som har skal, som innehåller både äggvita och ägggula samt ägg som faktiskt går att koka. Det är ganska intressant att granska vad vi faktiskt kan köpa i våra affärer.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar