söndag 27 mars 2011

Svenska till hösten

Till hösten ska jag läsa svenska, vilket jag har sett fram emot men när jag tittade på litteraturlistan blev jag ännu mer sugen. Vi ska läsa böcker som "Häxan och lejonen", Harry Potter, "Mio min Mio", "Pippi Långstrump" och massor av andra skönlitterära böcker. Om jag förstod det rätt ska vi även läsa några bilderböcker - en valfri Alfons Åberg bok, lär ju bli "Godnatt Alfons Åberg" för min del, eftersom det var favoriten när jag var liten. Kan fortfarande det mesta i den. Ska bli roligt att få läsa andra böcker än bara facklitteratur, blir ju en del sånt också men det gör ingenting. Känner mig taggad på att börja plugga någonting annat än estetiskt. Gillar det estetiska men har snart läst det i två terminer. Svenska - ja tack!

Idag har jag pluggat engelska med Marina. Vilket jag gjorde igår med. Mycket roligare att plugga när man är två, fast igår tittade vi även på resor till Miami, två veckor sol och bad. Mmm, jag vill verkligen resa bort.

I morgon har vi dansexamination, inte taggad på det. Känner mig inte redo för att stå inför klassen och leda en danslektion. Men det går säkert bra, det brukar det göra. Sen har jag ju en sån bra grupp! Det här fixar vi galant. Lite nervös över att hon tänker ge oss feedback inför hela klassen.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar: