måndag 21 mars 2011

Glömsk

Ibland när tiden går fortare än man tänkt sig, glömmer man bort saker eftersom man är stressad. I morse var jag extremt sen till bussen, hann precis. Nackdelen var att jag glömde min matlåda. I morgon måste jag ta en buss som går mycket tidigare än idag, vilket resulterade i en lapp på dörren.

Idag fick vi träffa Mamadou, det är en afrikansk man som är extremt duktig när det kommer till musik, rytmer och dans. Förmiddagen så spelades det på djembetrummor och han berättade en massa historier. Vi fick även prova att spela på en sort afrikansk fiol (som han byggt själv), det var inte det lättaste. Han hade extremt grym energi och man kunde inte tänka sig att han var 55 år, jag hade gissat på 35. Han gick bland annat runt på händer, imponerade. Han dansade afrikanska danser med oss och han höll på i två timmar. Tyvärr kunde jag inte dansa idag pga ryggont, men han kanske kommer tillbaka? Var nämligen prat om att vi ville att han skulle komma igen.
Hans berättelser, hans sätt att prata och rytmen han spelade, musiken han sjöng (och lärde oss lite av) fick mig att verkligen vilja åka till Afrika. Människorna där verkar jättemysiga. Examensarbetet kanske kan skrivas där, hoppas jag!

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar