torsdag 10 mars 2011

Hagfors

Eftersom jag låg, i princip helt däckad, en vecka när jag var sjuk, och jag fortfarande hostade som en galning i måndags bestämde jag mig för att spendera veckan hos mamma och pappa. Skulle onsdag och torsdag varit i Mattila, men kändes inte som en så bra idé att leka i snön, med tanke på att jag fortfarande hostade och hade mig. Idag känns det som att jag fattade rätt beslut i måndags. Är fortfarande inte helt frisk. Önskar verkligen att jag hade varit med till Mattila också, för verkar som om min klasskompisar har haft en riktigt bra och trevlig vistelse där uppe, men ibland måste man tänka på vad som är bäst för en själv. Ska ta tag i extrauppgiften snart, ut och röra sig en mil, ta kort på vinterlandskapet och sen planera en friluftsdag utefter vad man kan göra på platsen. Spännande. Känns inte så lockande att ge sig ut just nu, men hoppas jag känner mig bättre snart så jag kan få komma ut och röra på mig.

Det är skönt att vara i Hagfors hos mamma och pappa. Slippa laga mat och slippa vara ensam i sin lägenhet. När jag är hemma i Karlstad saknar jag mina djur, min fina Leon, min underbara Aliss, söta Alwa och godingen Amras.

Har för den delen fått en ny handledare som jag ska få träffa när jag ska ut på nästa Vfu. Praktiken ligger numera i Hagfors och det känns jättebra. Tror att jag kommer trivas bra på den nya vfu-platsen.

Jag undrar om det finns ett yrke som Bh-provare för i så fall borde jag platsa ganska bra. Har nämligen lyckats ha sönder två Bhar på två dagar. Det är det inte alla som kan.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar