tisdag 22 februari 2011

Tårar

Jag är för känslig, tårarna bara rinner när jag tittat på The O.C. Sista avsnittet av första säsongen är avklarat, blev lite för mycket tårar. Men jag lever mig in i saker och ting i alla fall. Varför måste de göra säsongsavslutningarna så sorgliga?

Ringde till Crendo förut som har hand om felanmälan när det kommer till min lägenhet. Presenterade mig, berätta ätt jag hade studentlägenhet genom STUB. Hon fick namn, adress och så vidare men hon hittade mig inte. Tydligen så bor jag inte där jag trodde jag bodde. Fick göra en felanmälan och lämna mitt mobilnummer så hon kunde ringa mig när hon hittat mig i registret. Efter ett tag ringer hon upp, hon är inte säker på om hon hittat mig. Jag ger henne lite fler uppgifter. Hon berättar då för mig att jag bor på våning 8, inte våning 7. Men jag antar att de vet met än oss studenter.

En granne till mig ringde ett samtal för att få reda på portkoden till huset, då berättar de för honom att det minsann inte är portkod här. Han som står utanför porten berättar för dem att det visst är portkod eftersom han står utanför porten och inte kan ta sig in utan koden, men nej här är det ingen portkod. Visst är det lika roligt varje gång när människor vet mer än oss andra..

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar