onsdag 23 februari 2011

Sånger för barn

I morgon har vi ännu en examinerande dag på musiken, vi ska nämligen lära ut en sång tillsammans två och två. Men i min grupp är vi tre eftersom ingen har en aning om vilka som är i par och vilka som är ensamma. Förhoppningsvis är vi inte allt för många grupper som är tre och tre. Så i morgon ska jag gå ner i åldrarna och leka barn samtidigt som mina klasskamrater ska lära mig sånger, för att sedan ta på mig en vuxenroll och lära ut en sång. Det går säkert bra, känner mig inte så nervös den här gången eftersom jag inte behöver sjunga. Skönt. Har varit stressad och mått dåligt över att vi var tvungna att sjunga inför klassen. Men nu slipper jag det, bara hon inte ändrar sig i morgon men det kan hon ju inte göra.

Idag hade vi ett seminarium på två böcker som klassen har läst, meningen var att halva klassen skulle läsa den ena boken, och andra halva av klassen skulle läsa den andra boken. Fast det slutade med att alla i klassen, utom fyra (jag var en av dem), hade läst samma bok. Vilket resulterade i att bokseminariumet inte blev som planerat. Vi fyra som läst samma bok fick dela upp oss på två grupper så att vi hade någon att bolla tankar med. Kändes bra i alla fall och man kan ju knappast bli underkänd med tanke på att vi satt i smågrupper och pratade, utan lärare närvarande.

I morgon slutar jag tolv, sen är det helg fram till onsdag - eller ja tisdag, eftersom jag valt att läsa till en kurs i engelska. Underbart med långhelg och den blir ännu bättre med tanke på att jag åker till London.

Nu ska jag vila ögonen i några timmar innan jag måste upp och iväg till skolan. Har insett att jag stressar för mycket på morgonen så i morse prövade jag något nytt. Istället för att ta bussen som jag brukar åka med planerade jag att ta en som gick 20 minuter senare - skulle komma precis i tid till skolan då. I vilket fall som helst så tog jag det lugnt, duschade i godan ro, sminkad mig i en långsam takt, titta på tv, blåste håret, hämtade bokningacylinder i tvättstugan, gjorde i ordning mig, åt frukost utan att stressa, borstade tänderna och bara lät allt ta den tid som behövdes. När jag var klar och kollade på klockan, hade jag tid över till att bussen som jag brukar åka med skulle gå. Med andra ord så klädde jag på mig och gick till bussen, kom till skolan i tid (åkte ju med samma buss som vanligt) och allt detta utan att stressa. Kanske borde testa det fler gånger?

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar