torsdag 17 februari 2011

Risotto

Idag skulle jag laga mig risotto, hade bacon, svamp, rödlök, vitlök i, och med tanke på att det var första gången hade jag inga höga förväntningar. När jag tillslut var klar med den och smakat så tyckte jag att den var ganska god. Helt okej, tänkte till och med ha med den som matlåda till universitet. Sen frågade Mia, min granne om jag ville med och handla så det blev jag. Efter att vi handlat tittade hon, jag och Magnus på film och hade trevligt. När jag kommer hem igen så känner jag lukten av maten och jag vill bara spy, seriöst det sticker vitlök i hela lägenheten. Blev så illa berörd av doften att jag knappt kan tänka på att jag från början tyckte maten var ganska god, för ju mer jag tänker på maten (och känner lukten) desto äckligare framstår maten. Känns som om jag hittat på att den var ganska god från början, för när jag tänker efter så var väl inte maten god, eller var den? I vilket fall som helst tror jag att det kommer dröja länge innan jag använder vitlök i maten igen. Bättre att använda sig av vitlökspulver - blir inte samma hemska lukt.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Blir inte samma goda smak heller :P
    Saknar dig med, IdaNet <3
    Har inga pengar på telen, så jag kunde inte svara på ditt sms :D

    SvaraRadera