lördag 12 februari 2011

Kaos

I morse när jag tittade ut var det snö överallt, bilen var täckt. Gick ut och borstade bort all snö så det skulle bli lättare att ta sig iväg senare under dagen.
När jag lite senare skulle gå ut och starta bilen, kom jag inte in genom bildörren, låset hade frusit. Pappa fick hjälpa mig. Vi öppnade bagageluckan så vi kunde låsa upp bakdörrarna, efter det kunde vi genom att gå in i baksätet öppna framdörren på passagerarsidan. När man satte sig i framsätet lyckades pappa öppna dörren till förarsidan. Jättebra, enda problemet var att det inte gick att stänga dörren igen. Eftersom jag var tvungen att ta mig iväg och jobba, så fick jag sitta och köra och samtidigt hålla i bildörren. Kommer iväg till rondellen och då flyger passagerardörren upp, stannar bilen och försöker stänga dörren men det är omöjligt. Åker hem till pappa igen som inte heller lyckas stänga dörren, men eftersom det finns ett fack i dörren får han en idé. I facket sätter han en borste och stänger igen dörren så gott det går, när den är "stängd" vinklar man skaftet så den täcker dörrkanten, nu åker inte dörren upp när man kör - vi har kommit på en nödlösning (eller pappa har). Åker iväg, men får fortfarande sitta och hålla i dörren på min sida. När jag anländer går det att stänga dörrarna, för nu har de tinat upp. Innan jag låser bilen inser jag att det kan hända igen, så därför låter jag en dörr i baksätet vara upplåst. När jag slutar jobbet och går ut i bilen har låset frusit igen, men som tur är kan jag ta mig in genom baksätet. Klättrar efter många om och men fram till framsätet och beger mig hemåt. Under tiden jag kör börjar en lampa lysa, ringer hem och pratat lite, lampan börjar blinka och sen slocknar den. Väl hemma inser jag att jag inte tänker köra den bilen på ett tag..

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar