lördag 5 februari 2011

Galen människa

För ganska många månader sedan sitter jag i min soffa och tar det lugnt. Det är helg och klockan är inte mer än runt tio-tiden. På utsidan hör jag en bil tuta som en galning. Jag tänker lite för mig själv "Men gud, vad är det för galning som tutar så tidigt på morgonen?" Nyfiken som man är går man fram till fönstret och tittar ut, galningen i bilen sitter och vinkar till någon. Underligt tänker jag. Efter många om och men inser jag att det inte alls är någon galning på utsidan, nej det är bara min syster. Det var bara att klä på sig och traska ut till henne.

Igår kväll runt elva-tiden på kvällen hör jag en bil tuta, inte en gång, inte två gånger utan massor av gånger. Min första tanke det här gången var inte "Vad är det för galning som tutar på utsidan?", utan snarare något åt det här hållet "Vad gör min syster uppe nu?" Visste ju självklart att det inte skulle vara min syster som stod på utsidan och tuta, men första tanken var ändå att det skulle vara hon. Så varje gång jag hör en tutande bil på utsidan, som tutar fler än två gånger på ett par sekunder så vandrar mina tankar till den galna systern..

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar