onsdag 22 december 2010

Vinter inomhus

Sitter i soffan med en extra tröja på mig, filten som täcker hela mig men ändå skakar jag för jag fryser så. Usch, fy och blä. Är 19 grader inomhus vilket man inte tror är så kallt men det är det. Undrar hur många grader jag har i min lägenhet, för där är det varmt och skönt. Här däremot känns det att det är vinter.

Jag är barnvakt åt min systerson medan hans föräldrar är och handlar julmat. När jag lagt honom börjar det pipa och jag reagerar inte direkt men efter ett par sekunder börjar jag fundera på om det är brandlarmet. Tankarna börjar snurra, hur gör jag? Vad ska jag göra när jag fått upp Noel, klä på honom men finns det tid till sånt? Men kan ju inte bara springa ut eftersom det är -23 grader ute. Hade planer på att springa till grannen ifall jag skulle bli tvungen ut. Så gick tankarna medans jag snubblar upp ur soffan och ur filten som trasslar in sig i mina ben. Tar mig mot det pipande ljudet för att se vad det egentligen är som låter. Inser att det är frysen som piper för att varna att någon glömt stänga den ordentligt och att värme i frysen har stigit. Kan pusta ut och inser att de nog är ganska bra att ha en plan på hur man ska bära sig åt ifall om det verkligen skulle börja brinna.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. SV:Kanske skulle ha varit tydligare :P De var negativa i början ;)sen blev det bättre!

    SvaraRadera