torsdag 16 december 2010

Handduk och spel

Idag spelade jag super mario bros 3 och jag kan säga att det verkligen väckte gamla minnen till liv. Spelade det väldigt ofta när jag var liten och jag minns att man alltid var tvungen att blåsa i spelet för att det skulle fungera. Och funkade det inte när man blåst en gång, fick man blåsa rent ett par gånger till så funkade det tillslut. Det var tider det. Nu går det lite lättare att spela.



Idag när jag kom hem ifrån skolan kollade jag postlådan som vanligt, och gissa om jag blev förvånad när jag hittade ett ganska stort paket där. När jag öppnade så hade jag fått ett badlakan från marabou för att jag hade varit med och svarat på någon fråga om favoritchoklad på deras hemsida. En trevlig överraskning för hade ingen aning om att jag skulle få den. Alltid trevligt när man får saker gratis.



Idag har jag varit helt förvirrad, var inne och handlade och köpte inte alls mycket. Köpte ett pepparkakshus, geléhallon och en dricka. När jag kommer till kassan slänger jag upp pepparkakshuset och geléhallonen, pratar lite med kassörskan och betalar för mig. Kommer på att jag kanske borde ha en kasse så slänger upp en och tar upp plånboken för andra gången. När jag skulle lämna kassan för att börja plocka ner varorna inser jag att jag har drickan kvar under armen. Ger den till kassörskan och tar upp plånboken för tredje gången och betalar för mig innan jag lämnar affären. Helt otroligt att dagen har gått så bra som den gjort med tanke på hur förvirrad jag kände mig där ett tag. Är inte alla som går in i en affär, plockar på sig tre varor och tvingas dela upp betalningen i hela tre gånger. Haha, undrar vad människorna i affären tänkte om mig egentligen.

/I


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar