lördag 18 december 2010

Pepparkakshus

Idag blev jag klar med det första pepparkakshuset som jag gjort från grunden.
Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det blev åtminstone någonting.

Idag kan jag säga att jag förstår varför mamma inte tyckte det var så roligt med pepparkakshus, det är inte så enkelt som man kunde tro. Saker stelnade för fort, pepparkakshusets formar var inte hela från start. Ja, det är inte bara att sätta ihop ett pepparkakshus. Insåg i samma veva att jag inte tycker att non stop är särskilt gott, smakade några bitar eftersom det blev över, kommer jag aldrig köpa igen (förutom när man ska göra pepparkakshus)

/I

1 kommentar:

  1. Övning ger färdighet.
    Om 5 år när du gjort några hus ska du se att du tycker det är piece of cake med pepparkakshus.
    =)

    SvaraRadera