fredag 10 december 2010

Rådjur

Sitter hemma hos syster och tittar på film när hon flyger upp ur soffan för hon ser ett rådjur på utsidan. Detta sker runt nio tiden kanske, med tanke på att både hon och Fredrik fortfarande var vakna.
Efter ett tag försvinner den och nu när jag ser ut genom fönstret har rådjuret kommit tillbaka. Den har lagt sig ner i snön. Börjar fundera på varför den ligger där ute alldeles ensam, tycker faktiskt synd om den. Var är dens familj? För oftast när jag sett rådjur så är de i grupp. Tänk om min lilla vän på utsidan har gått vilse? Tänk om den är skadad? Usch tycker så synd om djur ibland, särskilt när jag inte vet om de har det bra eller inte. Jag hoppas att rådjuret hittar sin familj igen och att den får ett långt och lyckligt liv. Förhoppningsvis är den bara trött nu och behöver vila lite innan den fortsätter sin resa genom livet. Jag tror att den kommer hitta någon den kan dela livet och få barn med, det är i alla fall vad jag tänker tro.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar