lördag 11 december 2010

Lördagsmys

Fick för mig att jag skulle ta mig ett varmt bad. Vilket resulterade i massa tända ljus inne i badrummet, släckta lampa, skumbad och en bok. Då kan vi prata om mys på hög nivå. Låg faktiskt i badet och läste ganska länge, vanligtvis när man badar brukar jag tröttna efter tio minuter men inte den här gången. Nu hann vattnet bli kallt innan jag bestämde mig för att gå upp. Morgonrock och lördagsmys blir det nu, hade egentligen tänkt packa in resten av paketen, men efter att jag gjort två paket tog paketpapperet slut. Otur. Funderar på om man ska försöka ta sig en tur till Ikea i morgon kanske, då kan jag köpa lite mer julklappspapper. Måste i vilket fall som helst ut till bergvik i morgon med tanke på att min kyl är näst intill tom. Då kan man lika gärna ta en snabbis in på Ikea också, fast får se om jag orkar. Ikea är inte min favoritaffär precis och kanske kan hitta sakerna jag är i behov av i andra affärer. Paketpapper vet jag att det finns lite överallt och julklappen jag tänkt köpa på Ikea finns säkert i någon prylaffär. Nej, får nog helt enkelt bli bara ica maxi i morgon, bussarna på helgerna är inte att leka med. De går allt för sällan och det räcker med att jag ska ta mig in till stan, ut till bergvik, in till stan och hem igen. Nej handla mat får ha första prioritet i morgon.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar