tisdag 14 december 2010

Tisdag

Igår bjöds det på glögg inne hos grannen. Drack faktiskt en hel mugg glögg och tyckte det var gott. Det smakade inte som vanlig glögg så kan kanske bero på det. Vi satt och pratade och bara hade det trevligt. Tiden bara rann iväg och plötsligt var hon närmare halv elva, varav vi fick säga hej då för den här gången. Roligt när man kan ha så trevligt och inte ens tänka på hur mycket klockan är.

Idag skulle jag ha träffat Sofie, men vi bestämde att vi tar det på torsdag istället eftersom jag inte mår helt hundra. Vaknade klockan 05.00 i morse och hade sjukt ont i magen. Det ville inte släppa så kunde helt enkelt inte ta mig till skolan då jag inte kan stå r akt upp. Har fortfarande ont i magen och hoppas att det kan gå över snart. Magont är någonting som jag kan klara mig utan.

Kan nämna att jag faktiskt var duktig igår och tränade på gitarr, börjar lära mig ackorden så kanske kommer klara att spela på onsdag nästa vecka. Skönt att känna att man faktiskt kan så man slipper sitta och känna att det är helt omöjligt. För i början tyckte jag det var omöjligt att lära mig spela. I och för sig finna det fortfarande en låt som jag inte klarar. Men det beror ju mest på att de inte skrivit ut när man ska spela vilket ackord, så där blir jag ganska förvirrad.

Nu ska jag läsa lite tror jag, orkar inte göra så mycket så får bli att ligga i sängen och läsa tills jag känner mig redo att gå upp.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar