lördag 18 december 2010

Julgodis

Igår bakade vi julgodis hemma hos min syster, eller rättare sagt hon bakade och vi tittade på. Lyssnade på lite julmusik och bara hade det mysigt. Insåg att det igår var exakt en vecka kvar till julafton. Herregud, vart tar tiden vägen? December månad har gått så extremt fort. Men tillbaka till julmys - igår satte jag ihop ett pepparkakshus för första gången i mitt liv. Det var inte så lätt som jag trodde eftersom sockret stelnade direkt, visste inte att jag skulle haft kvar det på plattan under tiden. Men nu har jag lärt mig det och förhoppningsvis går det bättre nästa gång. Ska bli roligt att få se om pepparkakshuset sitter ihop sen när jag kommer hem, spännande.
Min syster står just nu och gör kola, mums. Ska bli gott när man får smaka sen. Finns inte så mycket jag kan göra just nu i alla fall. Men hålla henne sällskap kan jag åtminstone göra.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Mums med godis!!

    Sällskap räcker bra. Ibland behövs inte mer för
    att man ska göra nytta, o Noel uppskattade nog att moster var där!

    SvaraRadera
  2. Det tror jag också :) "Moste spinga"

    SvaraRadera