onsdag 20 oktober 2010

Målat

Mamma kom hit igår så vi kunde måla om lägenheten, skönt att få lite hjälp så man slapp att göra allting själv. Det är mysigt att kunna göra en sån sak tillsammans, igår målade vi lägenheten. Gick otroligt fort, vilket jag inte trodde. Var hem till syster och drack kaffe och åt kvällsmat under tiden färgen torkade. Blev pizza från akuten, vilket är lite komiskt då jag bor precis vid den pizzerian och min syster bor lite längre ifrån. Men gott var det i alla fall. Efter maten begav sig mamma och jag hem till mig och målade på lager nummer två innan vi tittade på tv och bara hade det mysigt i röran. Inte det lättaste att måla i en möblerad lägenhet.

Idag tog vi oss en tur till Ikea och köpte en expedit, som Fredrik ska få hjälpa mig att sätta ihop då mamma och jag inte hann med det. Vi träffade Noel som förövrig lärt sig säga "moster" nu, även om jag fortfarande är "Nana". Han växer och blir stor, och som den snälla moster jag är fick han ett paket av mig, innehållande en bok som han antagligen kommer tycka om.

Nu blir det snart att äta kvällsmat och glo lite på tv, kanske skulle gå och hämta mina kläder som jag har beställt, eller så tar jag helt enkelt det i morgon när jag går av bussen där uppe. Låter som om det kan vara en ganska bra idé så slipper jag gå ut något mer idag.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar