tisdag 12 oktober 2010

Estetiskt lärande

Ibland inser jag att jag gjort det bästa valet i mitt liv utan att riktigt tänka igenom det. När jag sökte till lärarlinjen gjorde jag det som en impulsgrej och att det blev just estetiskt lärande var ren tur. Men jag har insett att det helt enkelt inte kunde bli bättre. Jag trivs som fisken i vattnet. Även om jag inte är "estetisk", vilket innebär att musik inte är min grej, inte heller dans, drama och bild. Men däremot älskar jag rörelselektionerna, de är grymt roliga.

Nu låter det som om jag hatar musik, dans, drama och bild, vilket inte är sant. Det var jätte roligt att jobba med lera i bilden, jag var till och med nöjd med det jag skapade. Dansstegen börjar sitta bättre och det känns inte lika jobbigt längre, börjar faktiskt bli riktigt roligt. I vår studiegrupp ska vi skapa en egen dans, det ska bli intressant att se vad vi kommer fram till. Idag har vi drama, och oftast är det ganska roligt.

Man kan säga att jag har växt sen jag började den här inriktningen. Ämnena känns inte lika jobbiga längre. Att vi ska lära ut en sång och sjunga inför klassen känns faktiskt ganska jobbigt, men förhoppningsvis överlever jag det med..

Nu ska jag snart bege mig till universitetet för att gå till dagens lektion i drama.
Ser fram emot lektionerna mer och mer nu för tiden. Intressant hur man kan ändra inställning så.
I och för sig var faktiskt den estetiskt kursen det roligaste på hela det allmänna utbildningsområdet förra året...

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar