torsdag 13 januari 2011

Räkna får

Känns som om jag kommer få börja räkna får ikväll igen, kanske börjar bli en vana, får hoppas att det inte är så. Dagen idag bjöd på en examinerande opponering, men eftersom den som skulle opponera på mig var sjuk fick läraren ta på sig ansvaret. Efter att alla var klara begav vi oss till Selma (ett café) där det bjöds på mycket skratt.
När man går in i biblioteket kan man gå in på våning 2 och 3 (ingången till våning två ligger vid Selma) men man kan endast gå ut på våning 3. Idag satt vi och betraktade folk som försökte ta sig ut från biblioteket, det är svängdörrar som stannar av sig själv. I vilket fall som helst så misslyckades de flesta och gick upp en våning, men en kvinna hade bestämt sig för att hon skulle ut där. Efter många om och men lyckades hon ta sig in igenom svängdörrarna, men problemet var att de stannade när hon tagit sig igenom - vilket innebär att hon fastnade innanför dörrarna och kunde nu varken ta sig ut från biblioteket eller tillbaka in i biblioteket. Kändes lite elakt att skratta åt henne, men i början såg det så roligt ut. Folk försökte hjälpa henne men det gick inte. Tillslut kom hon ut, efter att en klasskompis till mig gått och sagt till personalen i biblioteket så att de kunde låsa upp svängdörren. Lite roligt var det faktiskt och jag är glad för att det inte var jag som gjorde det.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar