torsdag 27 januari 2011

MediaMarkt

Idag får det bli ett samtal till MediaMarkt igen, är trött på att det blir bluescreen på datorn när jag använder den. När jag läser en engelska kurs på distans är jag beroende av att datorn fungerar som den ska, vilket det inte gör när det blir bluescreen var och varannan dag. Sen är det ju inte direkt superkul att mitt Internet slänger ur mig varje dag heller, för jag är även beroende av att Internet fungerar. Mitt internet fungerar jättebra tillsammans med min andra dator, men det är ju den lilla datorn jag vill använda när jag ska jobba med skolarbeten. Jag älskar min dator i vissa stunder, i andra stunder känns det som om jag slängt massor av pengar i sjön. Vill att den ska fungera som den ska. Vad är felet? Blir så himla trött. Grejen är att när jag fick tillbaka datorn (från att den var inlämnad första gången) så var jag hemma hos mamma och pappa. Den fungerade perfekt i två veckor. Men sen när jag kommer hem till mig själv och använder mitt internet,då blir det bluescreen nästan direkt. Fast när jag prata med de på MediaMarkt så sa de att det inte kan bero på mitt Internet, men något konstigt är det ju.

Men mitt Internet fungerar ju perfekt i min andra dator, så jag vet inte jag. Känner att jag måste få någon ordning på det här snart. Man vill ju gärna kunna lita på att datorn fungerar när man ska göra skolarbeten eller helt enkelt koppla upp sig så man kan ta del av dagens lektion. Nu öppnar de om 8 minuter så får strax bli ett samtal…

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar