torsdag 20 januari 2011

Musikteaterprojekt igen

Nu har vi spelat upp första teatern för den första skolklassen, i morgon ska vi ta nästa. Tror det gick bra för barnen var med och de verkade ha roligt. Tror jag lyckades ganska bra med min gråt-scen. Har i alla fall bara fått höra positiva saker. Tycker det känns så fel att fejk-gråta men det funkar väl om man måste. Kör händerna för ansiktet och super ledsen. Hade tänkt pressa fram tårar så de skulle rinna på riktigt, men eftersom jag även sköter om musiken hann jag inte riktigt med. Det går så fort mellan scenerna och jag är så koncentrerad på att jag ska sätta igång musiken på rätt ställe, så hinner inte riktigt med att komma ihåg att jag själv ska in på scenen. I morgon kanske jag kan få fram lite tårar. I morgon ska vi inte åka förrän vid halv tio typ, skönt för då kan jag sova lite längre. Spännande att få se om det går lika bra i morgon. Efter morgondagens teater har vi bara en föreställning kvar och den är för klasskompisarna. Ska bli riktigt roligt att få se vad de andra grupperna har hittat på.

Hade egentligen tänkt lägga ut en bild här från musikteaterprojektet, men jag orkade inte skriva blogginlägget på datorn. Däremot så finns det bilder på facebook för den som är intresserad.

Funderar på om man ska försöka ta sig en runda på stan i morgon, köpa lite presentpapper så man kan göra fina paket. Egentligen tror jag att jag vill ta en vända på stan så jag slipper sittar hemma och tänka på allt jag borde göra. Till veckan drar engelska kursen igång - på tiden att jag börjar plugga på riktigt och inte bara slappar hela dagarna, mina veckor är nämligen upplagda så att jag ska studera 60 timmar i veckan i ett helt år. Jobbigt! Får bli pluggkvällar med tjejerna.

Nu måste, nej inte måste men ska, jag börja träna! Får trotsa snuva och hoppas på det bästa. Hårdträning får det bli.

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar