torsdag 6 januari 2011

London - here I come

Nu har jag precis bokat och betalat en resa till London tillsammans med Ida. Kommer bli grymt roligt för jag har aldrig varit där förut. Madame Tussauds är ju helt enkelt ett måste. Har under en längre tid velat gå in där, men med tanke på att jag inte varit i någon av städerna där Madame Tussauds finns har det varit ganska svårt. Så tanken på att åka till London och inte besöka det stället finns helt enkelt inte.Tror det kommer blir en riktigt spännande upplevelse, jag ser fram emot det och önskar nästan att det är redan i morgon vi åker.

Nog pratat om London (för är säker på att det kommer komma upp längre fram när det närmar sig avresedatum.) Egentligen så borde jag sätta mig och skriva klart min essä just nu, men det tar emot lite. Man blir trött på att bara sitta och skriva och skriva hela tiden. Särskilt när instruktionerna vi fått är flummiga och ingen egentligen vet vad vi ska göra. Jag hoppas åtminstone på det bästa och att jag inte missuppfattat uppgiften helt. Har bara idag på mig att skriva från två böcker, för i morgon åker jag nämligen hem till Karlstad igen efter ett långt och skönt lov i Hagfors, och då måste jag lämna tillbaka böckerna till biblioteket.

Nu har jag slappat för länge från essä skrivandet, har ju tittat resor, letat upp kabinväska, tagit mått, vägt den och nu borde jag börja skriva igen innan det är kvällen...

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar