söndag 9 januari 2011

Hemma igen

Nu är jag tillbaka till Karlstad efter att ha tillbringat närmare två veckor i Hagfors. Först nu börjar jag bli symptomfri från allergin. Det är skönt att ögat slutat rinna, fortfarande lite tätt i näsan men det släpper snart. I alla fall så är det så underbart skönt att få komma hem och sova i sin egen säng. Underbart säger jag bara. Gårdagen spenderades tillsammans med Jenni, sprang på henne nere i tvättstugan då jag skulle boka tvättid. Vi bestämde att vi skulle ta bussen till Bergvik för att kunna handla mat. VI hade sån tur att bussarna körde under den tiden vi var i stan, för någon timme efter att vi hade kommit hem slutade statstrafiken köra pga vädret, var extremt halt ute igår. Det var seriöst rena isbanan. Bra beslut av Karlstad att ställa in trafiken tills det blivit saltat ordentligt på vägarna!
Jag fick en frysbox av mamma och pappa i julklapp och den fullkomligt älskar jag. Känns så underbart att kunna frysa in saker och ting. Sen är det så skönt att det alltid finns någonting hemma som man kan äta. Igår blev det vitlöksmarinerad fläskfilé, pommes frites och chili bea.. Mums!
Sen tittade Jenni, Tom-Tom (hennes hund) och jag på Salt. Väldigt bra, kunde varit bättre slut tycker jag personligen, men annars var den riktigt bra.

Idag har jag skrivit essä, inte hela dagen men på förmiddag och kvällen för resten av tiden har jag lekt med Noel. Han är ju för underbar. Ska nämligen vara barnvakt åt honom en stund i morgon under tiden min syster åker hem från jobbet och min svåger åker till jobbet. Handlar om en timme kanske. Inte för att jag har nåt emot att passa Noel för han är verkligen underbar, skulle kunna ta med honom hem till mig bara för han är så go. Förövrigt så är jag klar med min essä, hade hela 13 timmars marginal tills den skulle vara inlämnad. Är riktigt stolt över mig själv för brukar sitta timmen innan, halvt panikslagen för att jag inte är klar. Men nu så är den klar och inlämnad.m

Nu ska jag plocka bort min dator (som jag förövrig älskar) som jag haft på i 4½ timmar utan att jag behövt ladda den. Har fortfarande ganska mycket batteri kvar och det känns helt underbart. Min gamla dator dog 10 minuter efter att man drog ur laddningssladden ur den.Snacka om skillnad.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar