onsdag 26 januari 2011

Oordning

Jag har haft en låda där jag förvarat alla mina viktiga papper, problemet var bara att alla papper låg i sina kuvert, vilket innebär kaos. Det gick inte att hitta någonting i lådan, så därför passade jag på att köpa en pärm på Clas Ohlson när jag var där häromdagen. Nu har jag sorterar alla papper och jag har numera ordning på allt jag behöver hålla reda på, vuxenpoäng till mig.

Har även tagit tag i mitt liv och försökt göra i ordning ett schema där jag planerat in när jag ska plugga, träna, tvätta, gå till skolan, träffa kompisar och så vidare. Hoppas det kommer funka. På morgondagens schema står det zumba, tvätta och att Elin kommer hit. Ska även städa då jag vill att Elin ska slippa stiga in i en svinstia. Haha, låter som om jag har jättestökigt hemma hon mig, men det handlar egentligen om att jag har några papper på bordet och att jag ska dammsugare. Tar max 10 minuter, så tror inte Elin skulle dö om hon såg min lägenhet i nuvarande skick.

Har lite smått ångest över att det ska vara så svårt att komma över sitt pepsi max beroende. Vill inte vara beroende, vill inte dricka det hela tiden, men huvudvärken sitter i så fort jag inte dricker. Usch för huvudvärk. Jag måste ta tag i den delen av mitt liv också, men kan kanske ta det i långsamt tempo. Att ha små kortsiktiga mål innan man går över till det långsiktiga. Får se hur det går. Måste planera in mitt avvänjande när det passar. Svårt att fungera normalt när huvudvärken lurar..

/I
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Helt rätt. Små steg åt gången så når man förändring :)

    SvaraRadera