torsdag 27 oktober 2011

Grammar and Written Proficiency

Sista delkursen i engelskan är Grammar and Written Proficiency och den börjar vecka 45 om jag inte minns fel. Och i den delkursen måste vi skapa en blogg där vi ska publicera inlägg på engelska. Spännande och kanske lite jobbigt. Är inte van att skriva på engelska och att skriva för att man måste är alltid svårt, oavsett språk.

Nu är jag i alla fall klar med hemtentan och läsloggen i svenska. Skönt att vara klar men den delkursen i svenska innan jag ska börja med grammatiken i svenska. Kommer alltså läsa grammatik i både svenska och engelska samtidigt. Har en uppgift kvar i engelska, innan jag är ledig till vecka 45.I morgon ska jag hämta böckerna som jag behöver innan jag kan skriva klart den uppgiften. Men i morgon har jag en pluggfri dag (precis som jag har haft idag).

Ska nämligen träffa Marina klockan 10.00 på stan i morgon.Hur det kommer gå är en annan femma.
Hon ska shoppa och jag behöver lämna lägenheten. Senare åker jag hem till Michan för att titta på Twilight, New Moon och Eclipse. Det gillas.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar