måndag 20 februari 2012

Hur kan saker bara försvinna?

Jag har en förmåga att få min lägenhet att se ut som ett bombnedslag efter bara ett par dagar från det att jag städat, men nu är min lägenhet fortfarande lika ren som när jag storstädade den sist, det vill säga för ett x antal veckor sedan.
I morse tog jag med mig min kajalpenna in i vardagsrummet för att sminka mig, men när jag ska ta upp den från bordet så är den borta. Jag letar i soffan, på golvet, ja överallt men jag inser att det är meningslöst för den är som bortblåst. Som tur är äger jag flera kajalpennor men man har ju en favorit. Nu, 16 timmar senare så hittar jag min kajalpenna på mattan på golvet. Jag förstår inte hur den bara kunde dyka upp där, för jag letade där i morse. Konstigt det där med att saker bara försvinner. Det är lika med strumpor. En strumpa brukar alltid försvinna, men var hamnar alla dessa strumpor någonstans?

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar