lördag 4 februari 2012

Boda Borg

Har hänt mycket, fast ändå inte, sen jag skrev sist. Boda borg måste väl vara en av de sakerna som varit roligast! Jag förstår inte att jag inte varit där fler gånger, för Boda Borg är så jäkla roligt! Tävlingsinriktad blir jag när jag kommer dit och jag vill klara alla banor, en del banor är mindre roliga, medan andra är roligare. De svåra banorna är oftast de roligaste. Man vill bevisa, både för sig själv och för andra, att man klarar det! Klarade en del banor som jag inte klarat förut, när vi var där den här gången. Antar att vi åker dit snart igen. Känner jag mina estetare rätt så är det inte särskilt svårt att övertyga dem.

Vad har hänt annars?
Börjar en ny kurs eller snarare två. Matematik och specialpedagogik. Specialpedagogiken kräver mycket arbete hemma, grupparbeten över Internet men knappt några föreläsningar alls. Är en distanskurs på 50% medan matematikkursen är en 100% kurs på Universitetet med obligatorisk närvaro två dagar i veckan samt två dagar till då vi har föreläsningar samt gruppuppgifter. Känns att man läser 150% vill jag lova. Matematikkursen är nog den värsta av de två. Måste komma in i mattetänket igen och jag orkar inte. Jag vill inte ha matematik just nu. Jag HATAR matematik. Det är dags att jag slutar hata det och skärper mig. Jag kan om jag vill!

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar