onsdag 3 november 2010

Stockholm

Igår befann jag mig i huvudstaden. Tåget rullade iväg klockan 06.00 från Karlstad och anlände cirka 09.15 i Stockholm. Orkade inte sova alls på tåget eftersom någon satt och pratade högt i princip hela resan. Irriterande när man vill försöka sova lite extra. Jag och min syster gick runt på stan och tittade i massvis med affärer, men jag hittade inte så mycket jag ville ha. Köpte julklapp till Noel och mamma i alla fall, så nu har jag bara min syster kvar att handla åt. Skönt att man snart är klar med julklapparna.
Blev lunch på ett ställe som jag inte minns namnet på, var massvis med folk och hög ljudvolym, men pastan som jag beställde var riktigt god (fast brödet vi fick till var ännu godare).
Sen blev det att fortsätta gå i affärer tills fötterna värket, vi kände att vi önskade att vi hade tagit 17.00 tåget hem, men det tåget hade vi ju inte biljetter till. Vi var verkligen helt sluta. Men sen gick vi i alla fall bort till Caliente där vi skulle äta middag tillsammans med en kompis till min syster. Extremt mysigt och de hade seriöst de godaste calamares som jag någonsin ätit. Sen tog vi tåget hem vid 19.15 och på tågresan hem orkade jag slappna av mer och slumrade till i mellan åt. När vi äntligen var hemma så var jag så trött att jag knappt tog mig till sängen förrän jag hade somnat. Hade en mysig men tröttsam dag i storstan.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar