tisdag 9 november 2010

Snö

Idag gjorde jag andra dagen på min vfu - vilket innebär att jag är ute i skolan och har praktik. Riktigt intressant men man är ju så trött. Helt sjukt. Fast egentligen inte så konstig när vi börjar 8, vilket innebär att jag måste gå ut till bussen redan vid 7 (!) på morgonen.  Annars brukar vi börja en timme senare, och en timme är mycket på morgonen. Särskilt när man inte är någon morgonmänniska. Förövrigt är det extremt mörkt ute just nu, underlättare inte direkt. Det är mörkt när man åker till skolan och det är mörkt när man kommer hem. Men eleverna är snälla och goa, vilket underlättar extremt mycket. Tur att man hamnat i en sån bra klass.

Idag har det snöat, så just nu ligger det massa snö på utsidan. Ogilla, jag vill inte ha vinter. Det får gärna vara höst ett litet tag till. Allt går så fort, snart är det jul men jag känner inte direkt något sug efter julen om jag ska vara riktigt ärlig. Som tur är har jag inte så mycket julklappar kvar att köpa, för jag gillar inte att köpa julklappar. Om jag fick bestämma skulle hela familjen låta bli att köpa julklappar och så skulle vi istället åka utomlands under jul och nyår, det skulle vara den perfeka julen för mig. Utomlands mitt i vintern, få åka bort till värmen en vecka eller två. Det skulle jag då inte tacka nej till.

Nu tror jag att jag ska försöka få i mig någonting att äta, som tur är har jag matlådor hemma.
Just nu känns det som om jag bara är hemma för att äta kvällsmat och sova. Jag menar, nu när jag är ute på VFUn åker jag hemifrån vid 7 tiden och idag och igår var jag inte hemma förrän runt 18.00. Som tur är slutar jag i alla fall tidigt i morgon, redan 15.00, vilket innebär att jag är hemma senast 16.00. Skönt att få komma hem i tid i morgon, då kanske jag har tid att träna..? Fast frågan är om det är så smart att träna när man fortfarande är snuvig och lite irriterad i halsen, men om jag ska fortsätta va så kommer jag ju aldrig komma igång med träningen. Har ju varit förkyld sen slutet av augusti.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar