torsdag 18 november 2010

NO-lektion

Idag höll jag i en NO lektion, hade lite ångest innan för det kändes som om det skulle vara alldeles för svårt att förklara fotosyntesen för 9 åringar. Men nu när första av två NO lektioner är avklarade kändes det jätte bra. Tror att det var bra att jag berättade min lilla saga om den lilla pojken Klorofyll som tycker om att laga mat. Plus att jag målade på tavlan och upprepade mig. Inte ofta jag kan säga att jag står och målar på en tavla inför elever då jag knappt kan rita en enkel katt, men det gick. Efter dagens lektion känns det skönt, jag kunde riktigt pusta ut och bara känna att det här går ju bra. Nu ska jag hålla i samma NO lektion i morgon och innan den lektionen ska jag hålla i en SO lektion om Karlstad, vilket innebär att jag har 2 timmars lektioner utan paus. Känns lite ovanligt att jobba på utan uppehåll mellan lektionerna men det går säkert bra.

Nu borde jag läsa kurslitteratur då jag ska försöka ta mig igenom fem härliga böcker innan jag måste göra uppgifterna som ska vara inne om tre veckor. Var tar tiden vägen?

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar