lördag 23 juni 2012

Midsommar

Midsommar är förbi och jag kan summera helgen med att säga ordet toppen! Jag har haft en underbar midsommar med trevliga människor, god mat, midsommarstång, efterrätt och god dricka. Vad mer kan man begära?

Idag kom jag fram till att jag tror att jag gått och blivit lite intresserad av fotboll. Var kom det ifrån? Jag har aldrig i hela mitt liv tyckt att fotboll varit intressant, allra minst när den visas på tvn. När brorsan spelar fotboll däremot, då tycker jag att det är väldigt kul att titta, men inte EM och såna saker. Igår till exempel var jag tvungen att gå in på aftonbladet för att kolla hur det låg till i matchen mellan Tyskland och Grekland. Hur sjukt är inte det? Idag såg jag hela matchen och jag har till och med valt vilka jag tycker ska gå vidare till semifinal (gjorde jag innan de började spela) 3 av 4 lag har jag haft rätt om och vinner England i morgon har jag 4 av 4 rätt. I final hoppas jag få se Spanien (de måste ju vinna över Portugal) och Tyskland. Så egentligen spelar det ju ingen roll om det är England eller Italien som tar sig vidare i morgon eftersom jag helst ser Tyskland i final. Fast om Tyskland nu skulle förlora ser jag dem hellre förlora mot England än Italien, så vi får hoppas på England i morgon i alla fall.

Jag undrar om jag har blivit sjuk som bryr mig om fotboll?

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar