onsdag 16 maj 2012

Att plugga

Det här med att plugga har jag alltid tyckt varit överskattat. Inför tentor brukar jag börja dagen innan och uppsatser brukar jag också börja med ett par dagar innan deadline. Men nu är snart en kurs slut, jag har flera uppgifter som ska vara klara samtidigt så det känns som om jag inte hinner vänta till sista minuten den här gången. Därför har jag nu börjar plugga. Igår kväll/natt skrev jag klart två inlämningsuppgifter och började på en tredje, men tröttheten tog över så jag gav mig ganska tidigt. Runt ett tiden tror jag.
Nu håller jag också på att plugga, men tar en liten paus för att uppdatera min stackars blogg som måste känna sig ganska övergiven i mellan åt. Har ungefär tio böcker omkring mig för att jag tänkte skriva klart min rapport inom specialpedagogiken, men den känns jobbigare än vad jag trodde. Kanske borde fokusera på en av de andra uppgifterna så länge, så jag slipper känna ångest. Jag har ju faktiskt fem dagar på mig tills rapporten ska vara klar..

Ska strax återgå till mitt pluggande, för i morgon har jag inte tid att plugga för jag måste städa lägenheten för sen kommer mitt underbara gäng med sotare hit för att planera inför höstens nollning. Tror morgondagen blir grym. Har förövrigt köpt vinglas nu, så att man slipper dricka ur vanliga glas.

/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar