fredag 18 november 2011

Lycka

Har hänt en del sen jag skrev sist. Först och främst: Möhippa! I lördags åkte vi hem till Ida vid halv nio på morgonen och knackade på. Hon hade precis kommit ut ur duschen. Så vi tjejer trängde oss på i hennes lägenhet och medan hon fönade håret gjorde vi i ordning frukost.
Efter frukosten fick hon ett schema på vad som skulle hända under dagen:

08.30: Frukost hos Ida

09.30: Drar vidare för en äventyrlig dag
10.00: Äventyr i Mitticity
11.00: Fikapaus med överraskning
11.30 – 13.30: Rundtur
13.30: Lunch
14.30: Mer äventyr
CA: 18.00: Så mycket bättre

Men som ni ser så avslöjade inte schemat särskilt mycket. Vi drog med henne till stan där hon fick en makeup kurs på Make Up Store. Efter det tog vi en fika och hon fick ett kinderägg som "överraskning". Efter överraskningen skulle hon fiska upp sin utstyrsel för dagen. Hon blev en prinsessa. Sen började dagen på riktigt. Hon fick uppgifter som skulle utföras, exempelvis anordna trekamp, utföra en trollformel över en man osv. Och så skulle vi spela in en musikvideo till låten "Sexy back"! Tror alla hade jätteroligt. 



Efter möhippan blev fem av sex deltagare sjuka, jag är en av dem. Vi åkte på värsta förkylningen. Jag är fortfarande inte frisk. Min hörsel är nedsatt så jag hör ingenting, hostar gör jag också och snuvig. Men halsonten har gått över och har inte feber längre. Vilket känns ganska skönt. 


Men nu till det bra som gör mig lycklig! Jag klarade min muntliga tenta i engelska! Jag är överlycklig. Trodde verkligen inte att jag skulle klara det, men det gjorde jag! Nu kan jag slappna av och lägga den kursen bakom mig! Underbart! Känner mig så lycklig!

/I 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar